A természettudományokban dolgozó nőket ünnepli Barbie a nemzetközi nőnap alkalmából

Hét, globális jelentőségű női vezető Barbie baba mását mutatta be a Mattel játékóriás a nemzetközi nőnap alkalmából. A szakemberek mind a természettudományos, technológiai, mérnöki és matematikai területek kiválóságai, így különösen alkalmasak arra, hogy ezekkel a pályákkal gazdagítsák a kislányok jövőképét.

Amerikai adatok szerint ugyanis a természettudományokban dolgozóknak még mindig kevesebb, mint a harmada nő , de más országokban sem jobb a helyzet. A jelenség alapvető oka, hogy a fiatal lányokat már az iskolában lebeszélik ezekről a – hagyományosan férfiaknak fenntartott – karrierutakról .

Barbie 1959-es születése óta több mint 200 karriert mutatott meg a kislányoknak, köztük számos olyat, amelyek az adott időpillanatban még nem, vagy nehezen elérhetők voltak számukra. 1965-ben már járt az űrben, négy évvel azelőtt, hogy az ember a holdra lépett; 1973-ban pedig már sebészként dolgozott, amikor nőket még csak elvétve lehetett a műtőben látni; de volt már pilóta, tűzoltó, újságíró, feltaláló és környezetvédelmi aktivista is.

A Mattel az új Barbie-kollekcióval az alábbi női úttörőket ismeri el, köztük a lenyűgöző Wojcicki testvéreket:

• Susan Wojcicki (USA): 2014 és 2023 között a YouTube vezérigazgatója • Anne Wojcicki (USA): a 23andME biotechnológiai vállalat társalapítója és vezérigazgatója • Janet Wojcicki (USA): a gyermekgyógyászat és a járványtan professzora a Kalifornia Egyetemen • Katya Echazarreta (Mexikó): villamosmérnök, a NASA állandó munkatársa • Dr Maggie Aderin-Pocock (UK): űrtudós és oktató • Prof Dr Antje Boetius (Németország): oceanológus és mikrobiológus • Yinuo Li (Kína): az ETU Education társalapítója

A Mattelről

A Mattel a világ vezető játékgyártója, amely minőségi játékok, fogyasztói termékek tervezésére és gyártására specializálódott. A márka olyan innovatív termékeket és élményt kínál, amelyek játék közben inspirálják, szórakoztatják és fejlesztik a gyerekeket. A vállalat portfoliójában többek között olyan ikonikus franchise márkák találhatók, mint a Barbie®, a Hot Wheels®, az American Girl®, a Fisher-Price®, a Thomas & Friends®. A kínálatban továbbá filmes és televíziós tartalmak, számítógépes játékok, valamint zenei és élő előadások is szerepelnek. A vállalat 40 helyszínen működik világszerte, termékeit pedig több mint 150 országban értékesíti a világ legnagyobb kiskereskedelmi és technológiai vállalataival együttműködve. A Mattel 1945-ös alapítása óta büszke arra, hogy támogatja a gyerekek tehetségének kiteljesedését. További információ: www.mattel.com

Olvasd el többi cikkünket is:

Hogyan dobd fel a kerti játékot: kreatív ötletek a szabadban »

Kilövésre felkészülni! »

Mit hozzon a nyuszi? Húsvéti ajándékötletek »

Összes cikkünkért kattints ide »