Az alap tanszerekre is tízezreket költünk

A legnépszerűbb a Monster High

Budapest, 2013. augusztus 27. - Átlagosan 10 000 forintot költenek a szülők iskolatáskára a JátékNet.hu friss statisztikái szerint, de egy induló tanszercsomag ennek több mint duplájába kerül. Az iskolakezdéshez szükséges felszereléseket a vásárlók jellemzően egy helyről szerzik be, és a többség előrelátó, sokan már júniusban elkezdték a készülődést, habár akad, aki csak szeptember első hetében kap észbe. A webáruház vásárlási adataiból az is kiderült, hogy az idei év nagy slágere a Monster High.

A magyar családok gyermekenként átlagosan 22 000 forintot költenek az alap iskolaszerekre (füzetek, rajzfelszerelés, írószerek stb.) online vásárláskor - derült ki a JátékNet.hu statisztikáiból. Ehhez jönnek még az olyan kiegészítő felszerelések, mint az iskolatáska, a tolltartó vagy éppen a tornafelszerelés és a tankönyvek: utóbbiak önmagukban is 10-15 000 forinttal dobják meg az iskolakezdés költségeit. A portál statisztikáiból az is kiderül, hogy iskolatáskára átlagosan körülbelül 10 000 forintot szánnak a családok, de minden tizedik vásárló több mint 15 000 forintot költ el csak erre. A füzetek esetében sem mindenki az olcsó kategóriát keresi: az augusztusban eladott füzeteknek mindössze egyharmada volt 60 forint alatti, a többi vásárló drágább, jellemzően mesefigurás vagy sportcsapatos termékeket választott.

Már júniusban beindul az iskolaszezon

Az online vásárlók többsége egy helyen szerzi be az iskolakezdéshez szükséges felszereléseket: a JátékNet.hu adatai szerint jellemzően több mint 30 terméket rendelnek egyszerre azok, akik az iskolai felszerelések között válogatnak. Ők a füzetek mellett elsősorban az alap írószereket szerzik be, így például órarendet, rajzfelszerelést, füzetcímkéket és borítókat, illetve ceruzákat és tollakat vásárolnak, de népszerűek ilyenkor a kulacsok és az uzsonnás dobozok is. "Vásárlóink többnyire épp a kényelem miatt választják az online beszerzést, hiszen így pár kattintással mindent egy helyről megrendelhetnek, miközben több mint 1600 féle iskolakezdéshez kapcsolódó termék közül válogathatnak" - mondta el Bognár Ákos, a JátékNet.hu ügyvezető igazgatója. - "Most induló mobiloldalunkat is azért hoztuk létre, hogy a szülők számára még jobban megkönnyítsük az iskolakezdést, hiszen így akár nyaralás vagy munka közben is megvehetik a tanszereket" - tette hozzá.
Sokan már június végén elkezdik a készülődést az iskolára, de a főszezon egyértelműen augusztusra esik: a vásárlások közel fele erre a hónapra koncentrálódik. "Ugyanakkor szeptember elején még egy hullám várható, sokan ugyanis az első szülői értekezlet után szembesülnek vele, hogy miket kell még beszerezni a gyermekük számára" - emelte ki Bognár Ákos.

Barbie kontra Monster High

A kisiskolások között továbbra is népszerűek a mesefigurás felszerelések, megelőzve a sportcsapatos (például FC Barcelona vagy Real Madrid) táskákat, tolltartókat. Az egyedi figurák esetében az utóbbi évek slágere, a Barbie veszített népszerűségéből, a legtöbben a Monster High-os iskolai felszereléseket keresik, második helyen a Start Wars áll, míg a dobogó harmadik fokát a Disney hercegnők foglalják el.
A szülők jellemzően először az iskolatáskát választják ki, majd ehhez illő tolltartót, tornazsákot vagy éppen ceruzákat vásárolnak.

A JátékNet.hu statisztikájának háttere
A JátékNet.hu 2009 óta Magyarország legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruháza, amely társoldalával (Tulli.hu) együtt havonta átlagosan közel 400 ezer látogatást regisztrál. A hírben szereplő információk a JátékNet.hu és a Tulli.hu oldalakon 2013. június-augusztus közötti időszakban rögzített iskolafelszerelés-vásárlási adatokon alapulnak. Bár a minta nem reprezentatív, jól tükrözi a hazai iskolakezdéshez kapcsolódó online vásárlási tendenciákat.





Kapcsolódó webcímek:
A JátékNet.hu webáruház
A JátékNet.hu mobiloldala

Kapcsolódó képanyag:
Kapcsolódó infografika

A JátékNet.hu-ról:
A JátékNet.hu webáruház 2006 őszén indult két család közös vállalkozásaként. A kis családi vállalkozás gyorsan kinőtte magát, 2009-re a legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház lett, évente 120 000 csomagot ad fel sikeresen. Az oldal 2010-ben harmadik lett, majd 2013-ban elnyerte az első helyet a szakma köreiben is rangos Év Internetes Kereskedője versenyen. Emellett 2010-ben az eFestivalon e-kereskedelem kategóriában állhatott a dobogó tetejére, 2012-ben pedig az ország legnépszerűbb játékboltja lett.
A webáruház az első pillanattól kezdve a vásárlók gyors és pontos kiszolgálását tűzte ki céljául, nem csak a csomagküldés, de a személyes átvétel során is. Saját raktárukból több ezer terméket azonnal, készletről tudnak szállítani, a kifogyott termékeket pedig általában 48 órán belül beszerezik. A JátékNet.hu nem csak a kiszolgálás, de a kínálat minőségére is kiemelten ügyel: a játékok megbízható forrásból származnak, és a webáruház garanciát vállal a termékekért. A magas színvonalú kiszolgálásnak köszönhetően a vevők többsége rendszeresen visszatér az oldalra.