Így készülnek a húsvétra a magyarok

Élő nyuszi helyett játékot várnak a gyerekek

Budapest, 2014. április 14. - Húsvétkor a gyerekek több mint fele pénzt is kap a locsolásért, átlagosan 2500 forintot gyűjtenek össze ilyenkor - derült ki a JátékNet.hu Webáruház friss felméréséből. A gyerekek leginkább valamilyen játéknak örülnének, de a családok felénél az élő nyuszi vásárlása is felmerült már. Ez utóbbi kapcsán nem minden emlék kellemes: sokan a nyuszi által okozott károkat idézték fel, és több esetben előfordult az is, hogy a kisállatból végül vacsora lett.

A magyar családok háromnegyedében őrzik a tojásfestés és locsolkodás hagyományát - derült ki a JátékNet.hu Webáruház húsvéttal kapcsolatos felméréséből. A megkérdezett anyukák harmada említette, hogy az ünnep alkalmából szoktak sonkát, tojást és kalácsot szentelni, a húsvéti körmenetben azonban már csak minden tizedik család vesz részt.
A húsvéti készülődésből a gyerekek is kiveszik a részüket, a tojásfestés jellemzően közös családi program. "A hölgyektől gyakran hallani, hogy bár ne lenne locsolkodás, a kislányok kétharmada ugyanakkor alig várja a locsolókat, és a kisfiúk is örömmel járják körbe az ismerősöket" - emelte ki Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója. A legtöbb családban parfümmel vagy kölnivel öntözik meg a lányokat, mindössze a megkérdezettek 6 százaléka mondta, hogy vizet használnak erre a célra. Tíz locsolkodó gyerekből hat egyébként pénzt is kap, körükben a húsvéti "átlagkereset" 2500 forint.

Nyuszira is játékot várnak a gyerekek

Bár a hagyományok szerint sokan ajándékoznak csokoládét húsvét alkalmából, a gyerekek inkább egy játéknak örülnének: közel ötször annyi anyuka csemetéje vágyik inkább új játékra, mint édességekre. Ennek ellenére még mindig több szülő vásárol finomságot húsvétra: a válaszadók 93 százaléka lepi meg gyermekeit egy kis édességgel, míg játékot a szülők 86 százaléka vásárol ilyenkor. "Igaz, ha a költést nézzük, már fordul a kocka: édességre jellemzően maximum 2000 forintot adnak ki a családok, míg egy játékra a legtöbben 2000 és 4000 forint közötti összeget szánnak, a szülők egyharmada pedig még ennél is többet fordít a húsvéti ajándékra" - árnyalta a képet Bognár Ákos.

Trauma lehet a húsvéti nyúl elvesztése

A családok felénél felmerült már az élő nyuszi vásárlásának kérdése, és minden ötödik szülő engedett is a nyomásnak. "Az élő nyuszit vásárlóknak mindössze 8 százaléka mondta, hogy húsvét után nem tudtak mit kezdeni a kisállattal, ebben nagy szerepe lehet annak, hogy sok helyen nem csak árulják, hanem vissza is veszik a nyuszikat" - mondta el Bognár Ákos. - "Ugyanakkor azt javasoljuk a szülőknek, hogy mindenképp alaposan gondolják át ezt a döntést, hiszen a nyuszik tartása a többi háziállathoz hasonlóan nagy felelősséggel jár. Ha ezt egy család nem tudja vállalni, érdemes inkább más meglepetés után nézni" - tette hozzá a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója.
A felmérés keretében a válaszadók a nyuszikkal kapcsolatos emlékezetes élményeiket is felidézték. Bár sokan valamilyen kellemes emléket őriznek húsvéti kedvencükkel kapcsolatban, többen is elmesélték, hogy a nyuszi elszökött vagy a család kutyája kapta el, sőt, arra is több példa volt, hogy a kis kedvencből végül vacsora lett. "Az ajándékozást ezért is érdemes átgondolni, hiszen a gyerekeknek komoly traumát jelenthet a házi kedvenc elvesztése. Több szülő is kiemelte, hogy a csemetéjét mennyire megviselte az elválás, még akkor is, ha a kereskedésbe vitték vissza az állatot - emelte ki Bognár Ákos. - A magyarok ezen kívül még egy nyomós indokot adtak a nyuszivásárlás átgondolására: többen is elmesélték, hogy a húsvéti nyuszi mennyi kárt okozott azzal, hogy mindent megrágott és összekoszolt."

A felmérés hátteréről
A JátékNet.hu Webáruház Magyarország legnagyobb forgalmú játékwebáruházaként végzett felmérést vásárlói körében a húsvéti szokásokkal kapcsolatban. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2014. március 28. és április 2. között került sor. A nem reprezentatív felmérés eredményei közel 1000 magyar édesanya válaszain alapulnak, így jól mutatják az ő véleményüket.





Kapcsolódó webcímek:
A JátékNet.hu webáruház
A JátékNet.hu mobiloldala

A JátékNet.hu-ról:
A JátékNet.hu Webáruház 2006 őszén indult két család közös vállalkozásaként. A kis családi vállalkozás gyorsan kinőtte magát, 2009-re a legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház lett, évente 140 000 rendelést kezel sikeresen. Az oldal 2013-ban elnyerte az első helyet a szakma köreiben is rangos Év Internetes Kereskedője versenyen. Emellett 2010-ben az eFestivalon e-kereskedelem kategóriában állhatott a dobogó tetejére, 2012-ben és 2013-ban az ország legnépszerűbb játékboltja lett, és 2013-ban a Deloitte Fast 50 versenyén megkapta a leggyorsabban fejlődő magyar technológiai vállalat címet. 2014 márciusában a webáruház újabb elismeréssel gazdagodott, elnyerte a sikeres és hiteles márkák kitüntetését, a Superbrands 2014 díjat.
A webáruház az első pillanattól kezdve a vásárlók gyors és pontos kiszolgálását tűzte ki céljául, nem csak a csomagküldés, de a személyes átvétel során is. Saját raktárukból közel tízezer terméket azonnal, készletről tudnak szállítani. A JátékNet.hu nem csak a kiszolgálás, de a kínálat minőségére is kiemelten ügyel: a játékok megbízható forrásból származnak, a gyártók garanciát vállalnak a termékekért. A magas színvonalú kiszolgálásnak köszönhetően a vevők rendszeresen visszatérnek az oldalra.